dinsdag 1 mei 2012

Paradijsroute 1 t/m 4

Vandaag hebben we Paradijsroute 1 t/m 4 gedaan. We hadden eerst besloten iets kwa fietsen ofzo te halen. Wat uiteindelijk dus een tandem werd. Was niet erg makkelijk op te fietsen in het begin maar uiteindelijk kregen we wel door hoe het moest, en ging het wat makkelijker. Het goede nieuws is dat we geen enkele keer zijn omgevallen, het slechte nieuws is dat we tijdens het opstappen zo'n tigduizend keer wel bijna zijn omgevallen.

Nou eerst gingen we dus Paradijsroute deel 1 doen. De hint was "Ruiter". Nou, dat was dus een ruiterpad. Maar eerst dus de coordinaten invoeren op Gait's GPS. Daar word ik ook steeds beter mee. Dus op de tandem en er vandoor. Met 1 hand het stuur vasthouden en met de andere de GPS. Maar we kwamen er gelukkig wel. Eenmaal aangekomen op bestemming bleken de coordinaten een beetje fout te zijn. Maar dankzij de tip konden we de cache toch vinden. Leuke cache! Zo'n nepsteen!



Paradijsroute deel 2 was ook erg makkelijk toen we de coordinaten hadden ingevoert en makkelijk gevonden. De hint was Rijkswaterstaat. Nou, even rondkijken, nergens stond Rijkswaterstaat. Maar er was wel ergens de afkorting te vinden en daar was dus de cache! Hoezee! Die cache ook weer gevonden. En toen gingen we weer verder op die tandem.

Het volgende deel, Paradijsroute deel 3, was iets minder makkelijk. We wilden het met het koerssysteem op de GPS gaan doen, maar die werkte dus niet. In iedergeval kregen we het niet voor elkaar! Argh! Dus moest ik de hulp van Gait inroepen, omdat we dus ook zo slim waren om geen kompas mee te nemen en er kwam regen aan, dus we wilden niet eerst terug naar huis om vervolgens dat hele eind weer te moeten gaan fietsen... Nou, met de tip die ik van Gait kreeg (Hij ligt ergens daaaaar) had ik hem dus toch wel gevonden! Yay!


Oke, Paradijsroute de finale! Met alle cijfertjes verzamelt toch de laatste coordinaten weten uit te puzzelen. Opnieuw moesten we een bepaalde koers oplopen, dus moest ik Gait weer lief aankijken. Het werd ondertussen al een stuk kouder en frisser... Brrr. Beetje jammer, maar we gingen gewoon door! Met nogmaals een tip van Gait heb ik de laatste cache ook gevonden! En opnieuw die mieren. Dit keer kwam er eentje op mijn voet, maar die heb ik er dus lekker afgeschopt voordat hij kon gaan bijten.


Er zat trouwens een leuk briefje bij de laatste cache. En ik heb daar ook nog een travelbug gevonden. Die ging met Gait mee, denken we. Het doel was om TVTAS langs te gaan. Helaas kom ik alleen op schiermonnikoog... Dus dan wisselen ik en Gait een travelbug om deze verder naar hun doel te leiden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten